Produktreisen: ekspertise fra start til mål
Hos Weland får du alltid personlig og pålitelig service, fra første telefonsamtale til den endelige leveransen. I artikkelserien ”Produktreisen” får du være med bak kulissene og møte våre kunnskapsrike medarbeidere som veileder deg gjennom kjøpsprosessen for et av våre bestselgende produkter: spiraltrappen. Vi begynner i resepsjonen i Smålandsstenar, der Johanna Andersson ønsker deg ”Velkommen til Weland”. Når en potensiell kunde ringer inn til sentralbordet, kan spørsmålene være mange. Da gjelder det å kunne ha mange baller i luften og lose videre til riktig person. Johanna, som har jobbet i Weland siden januar 2011, synes at det beste ved arbeidet er utfordringen som ligger i å hjelpe kunden. – Vi sørger for at kundene møtes på en hyggelig måte og får den hjelpen de trenger. Spørsmålene kan handle om alt mellom himmel og jord. Mange lurer på hvordan de kan barnesikre en spiraltrapp, eller har behov for prosjekteringshjelp. De lurer også ofte på trinnhøyde og bredde på trappen. Pris og leveringstider er også vanlige spørsmål, forteller Johanna. Etter den første samtalen med resepsjonen kobles kunden videre til en av selgerne, som er inndelt etter ulike områder i Sverige. Hvis kunden allerede har fått en tegning, kobles kunden til Welands konstruksjonsavdeling. Spiraltrappen er et produkt med mange valgmuligheter – og der blir Welands service ekstra viktig for å kunne gi riktig veiledning til kunden. – Nettopp spiraltrappen er en kombinasjon av både kvalitet og fleksibilitet. Den kan enkelt skreddersys og gjøres personlig, ved å velge en spesifikk farge, en håndløper i tre eller et visst materiale på trappetrinnene. Vi hjelper kunden med å ta disse viktige beslutningene, og jeg tror det er mye derfor at spiraltrappen har blitt et kjennemerke for Weland. Man har nok blitt litt yrkesskadet når man ser en spiraltrapp og lurer på om den er fra Weland, avslutter Johanna. Gå ikke glipp av del 2 i produktreisen. |
[22.06.2020] |